MOT Ft LAUNDERDALE

Vidare från Kissimmee bar det sedan till Ft Lauderdale med våra kära Greyhoundbussar. Vi hade våra förköpsbiljetter prcis som alla andra, men när bussen sedan kommer inrullandes så finns det bara plats för 4 av oss 20-tal som väntar. Ordern vi får av den otrevliga busschaffisen är att vi får vänta till nästa som kommer om 4 timmar. Smidigt systen, sälja ut biljetter och ombord kommer man vid mån om plats.
Så vi gick till DEAD END med våran packning och läste i väntans tider.
Tillslut kom vi fram till Fortan! Istället för en em i solen blev det lagom till solnedgången.

Helt klart finaste stranden på östsidan! Massa fina snäckor och första gången under resan som vi fick se stjärnorna på en klar himmel! Här blev det mest en mellanlandning inför Miami, men uppskattades sjukt mycket med dessa fina och rena stränder.

DISNEY

Efter en veckas slappande så tog vi till slut tag i saker och ting och bestämde oss för att göra iaf en av alla dessa parker som fanns. Disney blev det såklart, den älsta parken magic kingdom!

STATUS - Tillbakavandring i ålder; 13 år.

Det var mysigt ställe som jag skulle vilja bo i. När paraden kom med mottot "Drömmar blir verklighet" så blev jag så rörd att jag tjöt bakom glassesen. Alfy tyckte paraden var larvig och för sockersöt, han har ingen koll.

Efteråt så skulle vi åka dessa häftiga Airlinen hem till parkeringen. Helt plötsligt blir det "tillfälligt stopp" för att ett annat tåg har problem. Ca 40 min var det stoppet.. Sen så kör vi tillbaka med "tillfälligt" stopp igen så turen tog över en timme tills vi var tillbaka på punkt 1 igen. Ett annat tåg var sönder och stoppade all trafik. Ersättningsbussar till alla tusentals människor sattes in (bussen svalde ca 40 pers). Så efter ha vandrat i kmlånga led så kom  vi till slut, typ 3 timmar senare till parkeringen där våran sista buss till hotellet hade gått för länge sedan. Fast på Disney mitt i natten, yeh. Vi fick tag i stackar Scott from NY som vi gnällde lite på och vips så hade vi en stor taxijeep direktbeställd från Disney!

Tillslut kom vi hem till Howard Johnson i Kissimmee.

KISSIMMEE

Försöka få lite struktur på saker nu då.

Alfy och jag drog över pölen i february. Första anhalten blev en knapp vecka i NY innan vi efter en mindre glamorös resa på 32 h med buss kom till KISSIMMEE, strax utanför Orlando, för en veckas softande med lite efterlängtad sol och en temperaturökning från -5 till 25, NICE!